Figurki drewniane kay bojesen zostały zaprojektowane w latach 40. ubiegłego wieku i są synonimem duńskiego wzornictwa przemysłowego. Mimo upływu lat przedmioty te nie starzeją się.
Przy tym, ich popularność przez cały czas rośnie uwzględniając na ponadczasowy charakter i niezwykłą pomysłowość. Dopracowane najmniejsze elementy i wysoka jakość zaprojektowania sprawiają, że figurki autorstwa duńczyka Kay Bojesen można spotkać w wielu eleganckich wnętrzach. Dziś jego figurki i zabawki dla dzieci są ikoną duńskiego wzornictwa. Sam Bojesen zaś wspominany jest przez wielu jako autor pięknych, choć łatwych zabawek dla najmłodszych. Uznanie na całym świecie zdobyła zaprojektowana w 1951 roku małpka kay bojesen. Do wejścia w tego typu projekty zainspirował go zresztą własny syn, ponieważ to po jego narodzinach Bojesen postanowił zaprojektować bezpieczne i miłe w dotyku zabawki dla dzieci. Dziś są one synonimem luksusu i elegancji. Mogą być także ozdobą gustownie urządzonego biura lub sali konferencyjnej, gdzie prócz nich powinny znaleźć się inne niesamowite przedmioty podkreślające charakter miejsca. Należą do nich chociażby duńskie formakami lampy. Te proste w stylu lampy zrobione z połączenia drewna i papieru od lat zdobią domy i przestrzeń biurową, w której preferuje się zachować szczególną atmosferę. Doskonale sprawdzą się nad stołem w jadalni, niemniej jednak też nad tym konferencyjnym, podkreślając to, jak bardzo ważna jest atmosfera tego miejsca. Pozostając w skandynawskim sąsiedztwie, można wybrać lampy nelson, które inspirowane są szwedzką tradycją designu. Dają na prawdę dużo światła o intensywnej barwie. Cała kolekcja nelson jest tak bogata, że znajdują się w gronie nich i nieduże lampy do sypialni, i większe, bardziej okazałe lampy, które ozdobić mogą salon lub biuro. Gustowne dodatki i przedmioty wykończeniowe mogą ze zwykłej przestrzeni biurowej uczynić eleganckie miejsce spotkań. Urządzając biuro, powinno się brać pod uwagę to, jacy klienci będą do niego przychodzić i jak je urządzić, aby pomagało budować pozytywny wizerunek firmy.
Więcej: flowerpot .