Jak przerobić busa na chłodnię


Inne /

O ile ktoś potrzebuje stosować auta chłodni może zlecić przerobienie zwykłego busa na taki pojazd. Z samochodów wyposażonych w komory chłodnicze najczęściej korzystają kierowcy, którzy przewożą żywność. Część to produkty głęboko mrożone i w takim stanie muszą trafić do sklepów.

Pozostałe wymagają niskiej temperatury. Często też samochodami z chłodniczą zabudową transportowane są lekarstwa. Samochód chłodnia przyda się także osobom, które przewożą cięte kwiaty. Dzięki niskiej temperaturze kwiaty nie osłabną w trakcie transportu do kwiaciarni i będą wyglądać na świeże. Niektóre należy przechowywać w lodówce dopiero po otwarciu, ale są też takie, które w tym samym momencie wymagają niskiej temperatury. Agregaty chłodnicze samochodowe pomagają zagwarantować właściwą temperaturę w aucie i są bezawaryjne. Dzięki zamontowaniu agregatu można utrzymywać w aucie niską lub nawet ujemną temperaturę. Utrzymanie właściwej temperatury zapewnia, że przewożone produkty nie zepsują się. Zabudowa izoterma umożliwia transport na dalekie odległości wszystkich produktów, które wymagają niskiej temperatury albo muszą być zamrożone. Agregat samochodowy chłodnia to urządzenie, które pozwala na wytworzenie u utrzymanie niskiej temperatury dzięki czynnikowi chłodniczemu. Podobna technologia stosowana jest w lodówka i zamrażarkach, zarówno tych domowych, jak i takich, które znajdują się w sklepach. Samochód, który przerabia się na auto chłodnię musi być dobrze zaizolowany, by do środka nie przedostawało się ciepło. Do takowej izolacji najczęściej służy styropian. Agregaty chłodnicze, które montuje się w samochodach pozwalają na przerobienie powszechnego busa, czy auta półdostawczego na pojazd, który może przewozić produkty spożywcze. Zgodnie z przepisami, samochód chłodnia to taki, w którym utrzymuje się temperatura od 0 do 12 stopni. W takim samochodzie trzeba bardzo dobrze zaizolować ściany, podłogę i dach. Urządzenie chłodzące, czyli agregat musi być bardzo wydajne, ponieważ przy otwieraniu klapy auta dostaje się do niego ciepło z zewnątrz i agregat musi się go bardzo szybko pozbyć.

Zobacz: zabudowa izoterma.