Pojazdy przeznaczone do przewożenia mięsa, wędlin, mleka i produktów mlecznych będą wymagały stosownie niskiej temperatury i to od agregatu zależy, czy produkty będą przewożone w odpowiedniej temperaturze i równocześnie, czy będą bezpieczne dla kupujących. Powinno się pamiętać, że konieczne jest systematyczne sprawdzanie temperatury w przestrzeni chłodniczej. Kierowca pojazdu dostawczego musi kontrolować temperaturę, żeby mieć świadomość tego, czy nie należy jej przemienić.
W chłodne dni, oraz wówczas, kiedy panuje mróz, niezbędne jest zmniejszenie mocy agregatu. Montaż chłodni samochodowych tworzy się już na etapie budowy pojazdów. Proces przeobrażenia powszechnego busa w chłodnię trwa kilka tygodni. Powinno się wytworzyć wszystkie modyfikacje tak, ażeby pojazd miał homologację. Chodzi o to, by zachowane zostało bezpieczeństwo jego działania i użytkowania. Przede wszystkim agregat chłodniczy do samochodu dostawczego powinien być montowany w firmie, która specjalistycznie zajmuje się przystosowywaniem takich pojazdów. Wówczas mamy pewność, że wszystko zostanie zrealizowane w sposób słuszny i głównie bezpieczny, a samochód w przyszłości nie będzie się psuł. Samochód chłodnia ma zarabiać. Jeśli zdarzy się tak, że samochód się popsuje, czas potrzebny na jego naprawę może być dosyć długi, a wtedy mamy przestój. Zaopatrując się w dobrej jakości agregat, chronimy się przed taką sytuacją. Agregat chłodniczy do samochodu trzeba jednakże serwisować raz na jakiś czas, bo różnie bywa. Pierwsze symptomy usterek w ogóle mogą nie być dla nas zauważalne, a w późniejszym czasie zaraz nastąpi nieodwracalne uszkodzenie agregatu i pojazd będzie unieruchomiony. W samochodach chłodniczych są termometry, które sprawdzają, jaka temperatura panuje na zewnątrz i jaka jest wewnątrz chłodni, a na tej bazie dostosowane jest tempo pracy agregatu. Sprężarka załącza się tym częściej, im wyższa temperatura panuje na dworze. Zbyt gwałtowne obniżenie temperatury jest natomiast niewskazane, szczególnie w bardzo ciepłe dni. Wówczas też powinno się pamiętać, by nie otwierać tak na prawdę bardzo często ładowni.
Źródło informacji: zabudowa izoterma.