Czy telemarketer dużo zarabia


Marketing i reklama /

Telemarketing to działania marketingowe prowadzone przez telefon. Najczęściej ograniczają się do pozyskiwania nowych klientów albo leadów. W pewnych przypadkach firma wynajmuje pełne call center, by realizowało zadania sprzedażowe.

Jeżeli ktoś woli uzyskać nowych klientów może wykupić taką usługę. Wtedy pracownicy zewnętrznego telecentrum będą obdzwaniać ewentualnych klientów z bazy (tę zwykle powinno się dostarczyć, bo mając na uwadze na ochronę danych osobowych, temat jest dość wrażliwy) i proponować im określone usługi albo produkty. Osoby, które prowadzą swoje firmy, ale nie mają rozbudowanych centrum dystrybucji korzystają właśnie z tej formy pozyskiwania klientów. Czy to skuteczne? Jak się okazuje, tak. Wielu telemarketerów osiąga bardzo wysokie wyniki sprzedażowe. Ciut pomaga im talent, trochę smykałka do dystrybucji i szczęście. Ci, którzy bardzo dużo sprzedają mówią, że nie jest tak, że mają lepszych klientów, którym coś można łatwo sprzedać. Zwyczajnie pracują więcej niż ci, którzy mają niższe wyniki sprzedażowe. Ci najbardziej wytrwali wykonują kilkadziesiąt rozmów telefonicznych dziennie. Umieją z ogromnym skutkiem przekonywać słowem i zbijać obiekcje klientów. Nierzadko osoby zatrudnione na stanowisku telemarketera osiągają bardzo wysokie zarobki. Podstawa oferowana pracowikom call center jest bardzo niska. Wielu z nich pracuje w ramach umowy zlecenie i dostaje nieduże środki finansowe. Na większe i to bardzo dużo większe sumy mogą liczyć ci, którzy są skutecznymi sprzedawcami. To spore środki finansowe, ale dostępne jedynie dla nielicznych. Powszechnie uważa się, że praca w call center to robota dla ludzi młodych. Nawet ci zresztą dość bardzo szybko się wypalają i odchodzą z branży, by zająć się czymś w całości innym. Praca w telemarketingu uczy samodyscypliny i bardzo dobrej organizacji. Pracownicy są monitorowani, przełożeni sprawdzają na bieżąco ich postępy, niemniej jednak to od nich samych zależy, jak dużo połączeń telefonicznych uda im się wytworzyć w ciągu dnia. Im więcej rozmów z klientami, tym większa szansa na sprzedaż.

Warto sprawdzić: telemarketing.