Marketing w internecie


Marketing i reklama /

Działania reklamowe w sieci

Założenie strony internetowej bez żadnej promocji jest jak postawienie banera na środku pustyni-nikt oprócz nas nie wie, o jego istnieniu. By internauci trafili na twoją stronę, trzeba zadbać o marketing, profile w social media, a również najwyższej jakości treści. Zresztą wszystkie te działania wspierają się wzajemnie.

Jak promować stronę www przy niewielkim budżecie?
Właściciele niedużych biznesów nie mają sporych budżetów na reklama. Daleko im do wydawani tyś. na kampanie Google Adwords, współprace z influencerami. Natomiast nadal mogą postawić na sprawdzone, dodatkowo tanie sposoby promocji.
Darmowe sposoby promocji strony internetowej

Social media
Warto prowadzić fanpage na Facebooku , a oprócz tego konto na Instagramie. To absolutne minimum. Na Facebooku sprawdzą się interesujące treści, filmy, livey, z kolei na Instagramie można zaprezentować swój produkt w ciekawym sąsiedztwie. Dzięki bardzo dobrze dobranym hashtagom i najwyższej jakości zdjęciom, możesz trafić do całkiem nowych odbiorców. Facebook pokazuje twoje posty tylko fanom, którzy wcześniej polubili stronę i niestety tnie zasięgi. Konta w social media pozwalają zyskać linki, które pozytywnie odbijają się na pozycjonowaniu twojej strony. Treści, którymi bardzo chętnie dzielą się internauci, wyskakują wyżej w rankingu Google.

Tworzenie treści pod kątem SEO
Kolejnym ważnym elementem strategii marketingowej jest dostarczanie na twoją stronę specjalistycznych treści, najlepiej zoptymalizowanych pod kątem SEO. Warto sprawdzić zapotrzebowanie na dokładnie sprecyzowane frazy w bezpłatnym narzędziu: planerze słów głównych Google i nasycić nimi tekst. W celu sprawdzenia, czy robisz to prawidłowo, możesz zainstalować specjalną wtyczkę, przykładowo. Yoast ażeby WordPress, jeżeli korzystasz z tego CMS-a. Wybierz konkretne słowa, na które nie panuje zbyt duża rywalizacja. Popularne słowa kluczowe są już oblegane przez korporacje ze dużym budżetem reklamowym. Pamiętaj o pozycjonowaniu lokalnym. W tym celu podaj adres swojej firmy. Google pokazuje odbiorcom firmy najbliżej miejsca, w którym się znajdują, wychodząc vis a vis ich potrzebom.
Do niedrogich, ale nieodzownych możliwości promowania strony w sieci przy niewielkim budżecie trzeba pozycjonowanie. Dzięki ruchowi pozyskanemu z Google trafiają do nas czytelnicy zainteresowani konkretnymi usługami. O ile warto dbać o pozycjonowanie na własną rękę, o tyle dla najlepszych efektów, warto powierzyć to zadanie firmie zewnętrznej. Warto również zlecić publikację tekstów sponsorowanych małym blogerom. Nie są tak drodzy, jak influencerzy, a zaangażowani odbiorcy mogą stać się twoimi klientami.

Źródło: polski katalog firm.