Pozycjonowanie stron – nie zapominajmy o ich treści


Marketing i reklama /

Pozycjonowanie stron - zalety dla firmy

Co to jest pozycjonowanie i dlaczego warto w nie inwestować zarówno czas, jak i środki? Pozycjonowanie pozwala zająć wysokie miejsce twojej strony w rankingu Google. Artykuł, który pojawia się na pierwszej stronie tej popularnej wyszukiwarki może okazać się skuteczniejszą reklamą od drogich kampanii. Jak jednakże natrafić na pierwszą stronę rankingu?
Pozycjonowanie stron-kilka rad na starcie
Jeśli jeszcze nie masz swojej strony, pozycjonowanie możesz zacząć od wyboru domeny, która zawiera słowa kluczowe, według których internauci będą poszukiwać informacji o twoim zakładzie produkcyjnym.

Zapotrzebowanie na konkretne frazy znajdziesz w planerze słów podstawowych Google. Zauważ nie tylko i wyłącznie na wysoką pozycję w wyszukiwarce, niemniej jednak także na to, czy w ten sposób internauci poszukują twoich usług. Na przykład właściciel firmy, który oferuje budowę domków letniskowych, nie powinien wybrać słowa kluczowe: domki letniskowe, bo w ten sposób internauci szukają noclegów na urlop i szybko zamkną jego stronę.
Ponadto w trakcie wyboru słów priorytetowych należy mierzyć siły na zamiary. Zamiast porywać się na frazy, które mają największą konkurencję, a więc są oblegane przez firmy z dużym budżetem, warto je uściślić. Wówczas łatwiej wyskoczyć na pierwszych portalach Google. Możesz to zrobić, podając lokalizację własnego biznesu. Jeżeli już prowadzisz firmę w Warszawie, zadbasz jednocześnie i jej prestiż.
Po doborze słów głównych przychodzi czas na tworzenie treści. Warto dodawać nowe artykuły na bloga online firmowego minimum dwa razy tygodniowo. Frazy powinny znaleźć się w tytule, wstępie, śródtytułach i naturalnie w treści. Można je pogrubić. Im dłuższe, a zarazem im bardziej wartościowe treści, tym większa szansa, że uplasują się na pierwszych portalach Google w organicznym wyszukiwaniu. Dla lepszego efektu SEO warto słowa kluczowe dodać w meta opisie strony, meta tytule, a także w menu. Pamiętaj o tagach podczas dodawania wpisu.
Warto wokół strony budować społeczność w postaci fanów i obserwatorów. Jeżeli już treści rozejdą się wirusowo w social media, treść ma większą szansę wyskoczyć wysoko w Google. Im strona jest starsza, tym wyższe jej notowania, o ile stosujesz się do powyższych rad. Następnym ważnym aspektem strategii seo jest linkowanie. Teksty z linkami z atrybutem do follow możesz wykupić u blogerów, albo zyskać, udzielając eksperckiego wywiadu. Promowanie strony w internecie to kompleksowy i czasochłonny proces. Jeżeli wolisz zajmować się zleceniami dla klientów, zdaj się na agencję marketingową, która w twoim imieniu zadba o pozycjonowanie, nawiąże kontakty z wydawcami, a również poprowadzi działania w mediach społecznościowych.
Źródło informacji: jak pozycjonować stronę.