Jest różnica wśród promowaniem niewielkich i dużych firm. Mniejsze, prywatne strony internetowe mogą ograniczyć się do kampanii w mediach społecznościowych i najprawdopodobniej tylko dzięki temu osiągną sukces. Duże strony dużych marek powinny postawić już natomiast na bardziej rozbudowane kampanie, obejmujące nie tylko media społecznościowe, ale też naturalne wyniki wyszukiwania w Google, kampanie sponsorowane i inne kanały marketingowe.
Pozycjonowanie na lokalne frazy
Obecnie pozycjonowanie stron mocno wiąże się z popularnością urządzeń mobilnych. Z tego samego powodu spore firmy powinny pozycjonować się na słowa kluczowe lokalne. Dość zresztą powiedzieć, że Google coraz bardziej indywidualizuje wyniki właśnie pod względem lokalnego namierzania urządzeń mobilnych. Takie lokalne SEO można uzupełnić:
Wprowadzeniem sposobów recenzowania naszych usług;
Dodaniem swojej lokalizacji do Google Maps;
Budowaniem wizerunku marki związanej z daną okolicą w media społecznościowe.
Wizerunek eksperta
Duże firmy mają zazwyczaj dużą konkurencję, dlatego – w ich przypadku – promowanie strony w internecie powinno wiązać się z kreowaniem eksperckiego wizerunku. Całkiem możliwe, że bowiem sklepów w danej branży jest na prawdę dużo, niemniej jednak ekspertów z całkowitą czyli stu procentową pewnością niedużo – a to właśnie tych ostatnich wyszukuje przeciętny użytkownik. W ten sposób tworzymy nić zaufania, relację: mistrz-uczeń, słowem: w ten sposób zwiększymy prawdopodobieństwo pozyskania stałego klienta. Tu również najbardziej istotne jest, aby nie popełnić błędu wizerunkowego, tj. ażeby nie przedstawiać informacji, na których się nie rozpoznajemy. Dużo lepiej sprawdzić coś dwa razy lub generalnie wstrzymać się z wygłoszeniem jakiejś tezy, niż zostać publicznie ośmieszonym jako osoba niekompetentna – to bowiem na pewno nie pomoże nam w kreowaniu owego wizerunku (a straty z tego powstałe będziemy musieli w rzeczywistości długo odrabiać).
Zaangażowanie użytkownika
Kiedyś priorytetem było linkowanie, dziś jednak jest to zaangażowanie użytkownika. Z perspektywy Google wartościową jest ta strona, na której użytkownicy komentują, którą oglądają, na której spędzają czas. Ażeby tak jednak było, użytkownik musi posiadać co robić na naszej stronie. Zadbajmy zatem o interesują tekst, jakieś poradniki, forum, konkursy i wszystko to, co zatrzyma poszczególne osoby na dłużej.
Jak więc widzimy, pozycjonowanie strony dużej firmy wymaga dużego zaangażowania. To także powód, dla którego warto korzystać z usług profesjonalnych firm pozycjonujących.
Zobacz również: pakiety linków.