Trudno wyobrazić sobie dziś promocję strony internetowej bez dobrej kampanii w mediach społecznościowych. W końcu wszyscy mamy profil na Facebooku, wielu z nas ma go również na Twitterze czy na Instagramie. A skoro tak, to mają je także nasi ewentualni klienci.
Sporym zaniedbaniem jest zatem nieobecność tam naszej marki. Aby jednak przeprowadzić dobrą kampanię w social media, należy mieć dobrą strategię. Nie wystarczy jedynie publikować posty na tablicy Facebooka. Niezbędne jest też zachęcanie użytkowników do aktywności, wsłuchiwanie się w to, co mają oni do powiedzenia, uwzględnianie tych informacji w rozwoju firmy i tym podobne.
Najczęstsze błędy w social media
Promowanie strony w sieci musi być możliwie najbardziej naturalne, i kampanie w social media nie są tu żadnym wyjątkiem. Nie można zatem:
Generować za dużej ilości wpisów. Wtedy nasz potencjalny klient będzie odbierał to jako spam i przestanie nas obserwować.
Opierać swojej treści tylko na reklamach. Specyfikacją we współczesnej branży SEO jest content reklama, dlatego publikowane przeze mnie wpisy nie mogą być jedynie zachętą do zakupu i tak dalej. Inaczej, muszą to być rzeczy praktyczne, które interesują naszego potencjalnego klienta.
Nudzić swoich użytkowników. Wiele firm wkleja na swoich mediach społecznościowych te same informacje każdego dnia, niemniej jednak taka iteracja z pewnością nie zbuduje pozytywnego wizerunku ich marki.
Innymi słowy: kampania w social media musi opierać się na jakości publikowanej treści. Tekst musi zachęcać, musi angażować, musi prowadzić do aktywności ze strony użytkownika. Nie może być bełkotem znanym z telewizji czy radia, gdzie widzowie czy słuchacze są jedynie odbiorcami – tutaj powinna zachodzić relacja partnerska. Firma i jej potencjalny klient to partnerzy, którzy słuchają i szanują siebie nawzajem.
Marketing społecznościowy to przyszłe lata?
Wielu ekspertów twierdzi, że tradycyjne pozycjonowanie stron, oparte jedynie na wynikach wyszukiwania, w końcu przejdzie do lamusa. Zastąpić je ma właśnie marketing społecznościowy. Czy tak się stanie? Niełatwo powiedzieć, aczkolwiek już dziś nie można przecenić roli social media w pozyskiwaniu klientów. Wynika to m. in. z dynamicznego rozwoju tych mediów , a ponadto z możliwie największego dostosowania ich do naszej codzienności. Może warto więc inwestować już nie tylko w tradycyjne linkowanie, ale także chociażby w reklamę sponsorowaną na Facebooku?
Dodatkowe informacje: pozycjonowanie w rozliczeniu abonamentowym.