Pozycjonowanie strony internetowej a jej treść


Marketing i reklama /

Treści w pozycjonowaniu

Planowanie kampanii reklamowej dla naszej strony www musi uwzględniać wartościową treść. Bez tego nie ma mowy o jakichkolwiek rezultatach, i to obojętne, czy mówimy o strategii linkowania, kampanii w social media czy o czymkolwiek innym. Wartościowa tekst jest już po prostu standardem.

Po drugie – musimy mieć przynajmniej kilka kanałów promocyjnych. Owszem, jeszcze parę lat temu wystarczyło samo linkowanie z katalogów i presell, jednakże dziś kampania powinna obejmować mediach społecznościowych, content marketing na blogach internetowych, na portalach video, newslettery i sporo innych.

Stare metody w nowej odsłonie
Oczywiście we współczesnej branży SEO nadal obowiązuje prymat bardzo dobrze wykonanej strony i dobrych linków. Wciąż zatem musimy:

Zminimalizować czas ładowania się naszej strony www;
Poprawić funkcjonowanie menu;
Skalować grafiki;
Pozyskiwać linki z mocnych źródeł.

Do tego trzeba dołożyć jednak jeszcze konieczność:
Prowadzenia eksperckiego bloga online;
Tworzenia specjalistycznych opisów naszych produktów i usług na naszej stronie;
Tworzenia profesjonalnych filmów publikowanych na serwisach video.

Innymi słowy: współczesna optymalizacja i pozycjonowanie stron muszą obejmować content marketing.

Szczególna rola mediów społecznościowych
Ponadto istotne są dziś media społecznościowe, choć to akurat nie powinno dziwić. W końcu sami z nich korzystamy i widzimy, jak notorycznie korzysta z nich młode pokolenie. A to właśnie ono jest największym gronem ewentualnych klientów w sklepach internetowych. O ile więc zaniedbamy social media, stracimy dużą szansę na przebicie się przez konkurencję w naszej branży. Co jednakże na tych social media robić? Dobra kampania obejmuje tworzenie wpisów zachęcających do aktywności, ale uwaga: ich publikowanie powinno uwzględniać bardzo dobry harmonogram. Prawie każde medium ma bowiem inną specyfikę, dlatego na przykład. na Twitterze można sobie pozwolić na wpisy codziennie, niemniej jednak na Facebooku niezbędne są już przerwy.
Drugim ważnym elementem poruszania się po social media jest aktywność własna. Warto wchodzić w interakcję z użytkownikami, warto też odwiedzać inne profile i zostawiać tam komentarze.
Promowanie strony w internecie musi posiadać charakter długoterminowy. Zbyt szybkie i intensywne działanie – czy to o ile chodzi o dodawanie linków, czy dodawanie postów na social media – przyniesie skutek odwrotny do zamierzonego. Stąd też – jeżeli nie potrafimy wyczuć social media, jeżeli nie mamy wiedzy na temat linkowania i tak dalej. – korzystajmy z usług firm zewnętrznych. Lepiej zlecić kampanię profesjonaliście, ale posiadać gwarancję, że przyniesie ona jak największe korzyści.
Źródło informacji: pozycjonowanie cena.